Data modyfikacji:

Link afiliacyjny w social mediach: jak sprytnie go wykorzystać?

Media społecznościowe to już nie tylko miejsce wirtualnych spotkań. To także ocean możliwości dla osób, które chciałby wspomóc swoje działania reklamowe, oraz tych, którzy chcą zarabiać w sieci bez wielkiego wysiłku. Dziś wyjaśniamy, jak mądrze wykorzystywać linki afiliacyjne, prowadząc profil w social media oraz uczestnicząc w programie partnerskim.
Link afiliacyjny w social mediach

Czym jest link afiliacyjny i jak wykorzystać go w social mediach?

Marketing w mediach społecznościowych to dziedzina, w której współcześnie może zarabiać każdy, kto ma dostęp do internetu i ciekawy pomysł na siebie. Prostym sposobem na dorobienie do budżetu lub nawet regularne, całkiem atrakcyjne wypłaty jest program partnerski. Jeśli zdecydujesz się do niego dołączyć, jednym z pierwszych pojęć, z którym się spotkasz, będzie link afiliacyjny.
Link afiliacyjny – co to takiego? Jest to najbardziej podstawowe narzędzie afiliacyjne – unikalny adres URL dowolnej strony WWW reklamodawcy. Takie linki tworzone są w systemie afiliacyjnym, gdzie zyskują unikalne, zaszyfrowane ID wydawcy. Dzięki temu reklamodawca może śledzić, gdzie i ile razy link został umieszczony przez konkretną osobę. Umożliwia to także śledzenie ruchu kierowanego ze stron wydawców do reklamodawców, jak również sprzedaż i inne akcje, które wykonano po przejściu na stronę reklamodawcy. Gdy ktoś przejdzie na stronę reklamodawcy za pośrednictwem linku afiliacyjnego, system śledzący rejestruje ten fakt. Sprzedaż dokonana dzięki linkowi afiliacyjnemu skutkuje przypisaniem wydawcy prowizji.
Link afiliacyjny można wykorzystać na kilka sposobów: jako zwykły adres URL, ale także jako odnośnik do dowolnego zdjęcia, bannera, logo.

Przegląd platform społecznościowych – gdzie umieścić link afiliacyjny?

Jeśli chcesz prowadzić swoje działania afiliacyjne w social mediach, linki partnerskie to praktycznie konieczność. Sprawdź, jak wykorzystać portale społecznościowe do zarabiania dzięki afiliacji!

Afiliacja na Facebooku

Facebook pozostaje najpotężniejszym portalem społecznościowym, którego potencjał nie umknął uwadze reklamodawców. Każda duża, szanująca się firma powinna zadbać o obecność na tym portalu społecznościowym. Stwarza to duże możliwości dla wydawców chcących wziąć udział w programach afiliacyjnych.
Jeśli prowadzisz fanpage poświęcony konkretnej tematyce, na przykład urodzie, sportowi czy parentingowi, rozejrzyj się za programem afiliacyjnym, który zaoferuje ci współpracę z firmami działających w tych obszarach. Linki afiliacyjne do ich produktów możesz umieszczać przede wszystkim w postach tekstowych, jednak Facebook umożliwia także tworzenie reklam graficznych – na przykład atrakcyjnych karuzeli.

Linki afiliacyjne na Instagramie

Eksperci od social mediów zauważają rosnącą rolę Instagrama we współczesnym internecie. Niegdyś ta platforma służyła praktycznie tylko do chwalenia się prywatnymi wspomnieniami w formie zdjęć. Dziś jest to szanowany portal społecznościowy, stwarzający ogromne możliwości reklamowe.
Jak wykorzystywać linki afiliacyjne na Instagramie? Możesz umieszczać je na wiele sposobów: w swoim biogramie, relacjach, a w przypadku kont profesjonalnych – także na fotografiach. Instagram nie umożliwia jednak wklejania linków w treściach postów oraz komentarzach.

Linki afiliacyjne na YouTubie

Kolejnym serwisem, w którym linki afiliacyjne wykorzystywane są na szeroką skalę, jest YouTube. Dzięki temu, że portal ten opiera się na publikowaniu materiałów video, wydawcy zyskują szereg ciekawych możliwości promowania produktów w programach partnerskich. Testy na żywo czy recenzje cieszą się ogromną popularnością.
Linki afiliacyjne na YouTubie możesz stosować wielorako: w opisach filmów, w przypiętych komentarzach, biogramie, a także w adnotacjach, które pojawiają się w konkretnych momentach filmu.

Dobre praktyki umieszczania linków afiliacyjnych w social mediach

Link afiliacyjnych w social mediach
Jeśli interesuje cię praca w social mediach poprzez program partnerski, warto się do tego odpowiednio przygotować. Dziś w sieci może zarabiać praktycznie każdy, co sprawia, że konkurencja jest spora. Aby zwiększyć szanse na atrakcyjną prowizję, należy stosować się do kilku dobrych praktyk, dzięki którym twoje materiały reklamowe będą atrakcyjniejsze dla odbiorców.
  • Zadbaj o to, by promowane przez ciebie produkty były spójne z tematyką, którą poruszasz w swojej internetowej twórczości. Prowadząc bloga parentingowego, nie promuj produktów dla zwierząt – i odwrotnie.
  • Linki afiliacyjne powinny być stosowane w możliwie naturalny i nienachalny sposób. Zachęcaj swoich odbiorców do klikania w nie, jednak nie rób tego natarczywie. Rekomendację produktów warto połączyć z ciekawą historią z życia wziętą czy aktualną tematyką społeczną.
  • Pamiętaj, że link afiliacyjny nie musi przyjmować formy tekstowej. Możesz użyć go do podlinkowania zdjęcia, banneru reklamowego czy grafiki. Warto wypróbować różne sposoby!
  • Jak tworzyć atrakcyjne posty z linkami afiliacyjnymi?

    Na koniec kilka wskazówek, dzięki którym twoje posty reklamowe nie znikną w tłumie innych. Wykorzystaj te zasady, a twoje materiały będą przyciągać jeszcze więcej odbiorców!
  • Wykaż się kreatywnością – testuj różne formy reklamy i techniki, które mogą przyciągnąć nowych followersów. Jeśli twoje social media opierają się głównie na tekście, baw się słowem, układaj zabawne rymowanki. Tworząc materiały video lub audio, nawiązuj do popkultury, nie unikaj dobrego humoru.
  • Bądź na bieżąco z tym, co piszczy w internetowej modzie. Warto śledzić viralowe filmiki i wykorzystywać je w swoich postach.
  • Zadbaj o estetykę i wysoką jakość materiałów foto, video.
  • Bądź aktywny i nawiązuj kontakt ze swoimi subskrybentami – odpowiadaj na komentarze, wchodź śmiało w dyskusje pod postami.
  • Zdjęcie: Evanto
    Autor: Joanna Plech