Data modyfikacji:

Co to link afiliacyjny? Ile i jak można na nim zarobić?

Afiliacja umożliwia zarabianie pieniędzy online bez żadnego wkładu gotówki. To dobra wiadomość zarówno dla twórców internetowych, jak i osób, które chcą sobie dorobić, rekomendując ulubione produkty znajomym. Co to jest i jak wygenerować link afiliacyjny? Gdzie można go wykorzystać? Na jakie zarobki możesz liczyć? Odpowiedzi na te i inne pytania związane z linkiem afiliacyjnym znajdziesz w naszym artykule!

Czym jest link afiliacyjny? 

Zacznijmy od części merytorycznej, sprawdzając, co kryje się pod pojęciem linki afiliacyjnego. Co to jest? To narzędzie, dzięki któremu możesz zarabiać pieniądze, polecając produkty czy usługi dostępne w sieci. Link afiliacyjny to unikalny, wygenerowany specjalnie dla danego użytkownika adres URL, którym można podzielić się w dowolnym miejscu w sieci. Dzięki ukryciu w nim ID polecającego, reklamodawca wie, od którego wydawcy trafił do niego klient i na tej podstawie wypłaca prowizję od wykonanej akcji, na przykład sprzedaży. 
Mówiąc o linku afiliacyjnym i samej afiliacji, warto znać dwa podstawowe pojęcia, które wspomnieliśmy już wyżej: 
  • wydawca, czyli osoba generująca linki afiliacyjne, 
  • reklamodawca, czyli właściciel portalu albo sklepu należącego do sieci afiliacyjnej, którego produkty i usługi są promowane przez wydawców. 
  • A jak wygenerować link afiliacyjny? To banalnie proste! Wystarczy zarejestrować się jako wydawca w wybranym programie partnerskim. Kolejnym krokiem jest skorzystanie z generatora linków afiliacyjnych i gotowe. Od tego momentu możesz dzielić się unikalnym adresem URL w mediach społecznościowych, na blogu i nie tylko. 

    Jak wygenerować link afiliacyjny w Programie Partnerskim Ceneo.pl 

    Generowanie linku afiliacyjnego w Programie Partnerskim Ceneo.pl jest bardzo proste. Odbywa się ono w panelu partnera w kilku krokach przedstawionych na filmie instruktarzowym:
    Tak wygenerowany link można zamieścić na swojej stronie, blogu czy kanale na YouTube.  
    Liki afiliacyjne, które chcemy zamieścić na swoim fanpage’u lub grupie na Facebooku należy wygenerować z poziomu specjalnych kampanii dedykowanych. Do kampanii należy dołączyć w panelu partnera w zakładce „Kampanie dedykowane”.

    Gdzie można wykorzystać link afiliacyjny?

    Link afiliacyjny jest na tyle uniwersalny, że może być wykorzystany w praktycznie każdym miejscu w sieci. Wszystko zależy od tego, gdzie masz najwięcej odbiorców, a tym samym – gdzie można wykorzystać potencjał linku afiliacyjnego do maksimum. Gdzie go umieszczać? Znakomicie sprawdzą się: 
  • wyszukiwarki produktów, 
  • porównywarki cenowe, 
  • mailingi, 
  • kanały YouTube, 
  • blogi, 
  • vlogi, 
  • media społecznościowe (Facebook, Instagram, TikTok, Pinterest), 
  • serwisy rabatowe, cashbackowe, 
  • serwisy tematyczne, 
  • inne strony internetowe. 
  • Link afiliacyjny na blogu

    Wykorzystanie linku afiliacyjnego na blogu to jedno z najczęstszych rozwiązań. Nie bez powodu, bo w ten sposób można umieścić go dyskretnie w tekście lub wręcz przeciwnie – wyeksponować w atrakcyjny sposób, aby zachęcić internautów do kliknięcia adresu URL. To również możliwość zastosowania kilku czy kilkunastu różnych linków afiliacyjnych w jednym miejscu, i to w taki sposób, aby w nie wpływały negatywnie na odbiór treści przez czytelników. 
    Linki afiliacyjne na blogu sprawdzają się najlepiej w poradnikach i rankingach. Równie dobre efekty przynoszą w przypadku stron o tematyce mody, na których dzielisz się ze swoimi czytelnikami stylizacjami, jednocześnie polecając konkretne produkty. 
    Umieszczając link afiliacyjny na blogu, najlepiej robić to w naturalnej formie. Linkuj konkretne słowa, frazy albo całe zdania. Możesz także umieszczać linki partnerskie pod zdjęciami, zachęcając do sprawdzenia produktu albo usługi przy pomocy CTA, czyli call to action.  

    Link afiliacyjny w social mediach 

    Równie często można spotkać linki afiliacyjne w social mediach. Które konkretnie media społecznościowe są najlepszym miejscem na zarabianie na polecaniu? Zdecydowanie jest to Facebook, Instagram, Pinterest i popularny w ostatnich latach TikTok.  
  • Facebook: link afiliacyjny to naturalna, nienachalna reklama, którą możesz dzielić się zarówno w wiadomościach prywatnych, jak i na fanpage'u. 
  • Instagram: z uwagi na brak możliwości umieszczania aktywnych linków w opisach zdjęć, w tym przypadku najlepszym pomysłem jest dodanie linku afiliacyjnego w bio lub udostępnianie go na stories. 
  • Pinterest: twórcy najczęściej dodają linki afiliacyjne w opisach każdej grafiki/zdjęcia. 
  • TikTok: dobre efekty uzyskasz, umieszczając link afiliacyjny w bio.
  • Link afiliacyjny w serwisach rabatowych i wyszukiwarkach produktów 

    Serwisy rabatowe to miejsca, w których internauci mogą znaleźć najlepsze aktualne rabaty dostępne w sklepach online. Z kolei wyszukiwarki produktów umożliwiają znalezienie różnorodnych artykułów bez konieczności przeglądania dziesiątek różnych stron. Jak się okazuje, zarówno one, jak i serwisy rabatowe są znakomitym miejscem na wykorzystanie linków afiliacyjnych. 
    Jak to wygląda w praktyce? Tak naprawdę obie strony bazują na setkach, jeśli nie tysiącach linków afiliacyjnych – każdy z nich jest przydzielony do konkretnego artykułu. Klikając w adres URL produktu czy usługi, którą znajdziesz w wyszukiwarce produktów albo serwisie rabatowym, zostajesz przekierowany do właściwego sklepu internetowego. Dzięki temu, jeśli zdecydujesz się na finalizację transakcji, wydawcy będący jednocześnie właścicielami wspomnianych serwisów otrzymają prowizję. 

    Link afiliacyjny – podsumowanie (zarabianie na afiliacji) 

    Znasz już najważniejsze informacje na temat linku afiliacyjnego – co to jest, jak go wygenerować oraz gdzie i jak można go wykorzystać. Od teraz możesz dodawać swój unikalny adres URL w dowolnym miejscu w sieci, zarabiając na polecaniu produktów i usług. System automatycznie zliczy liczbę transakcji wykonanych za pośrednictwem twojego linku afiliacyjnego, a ty, gdy tylko przekroczysz określony próg, będziesz w stanie odebrać prowizję. 
    Jeżeli zaangażujesz się w działania afiliacyjne, to mogą stać się one nawet stałym i regularnym źródłem dochodu. Niektórym wystarczy jedynie dodatkowy zastrzyk gotówki, podczas gdy inni tworzą na nich biznes, który generuje nawet kilkanaście czy kilkadziesiąt tysięcy złotych miesięcznie. 
    Autor: Katarzyna Wendzonka