Data modyfikacji:

Zarabianie na testowaniu produktów i recenzjach

Testowanie produktów w sieci – czy można na nim zarobić? A jeśli tak, to na jaki model współpracy się zdecydować, by zarobić jak najwięcej? Sprawdź, jaką drogę wybrać – serwis testerski czy program partnerski – i zarabiaj w internecie!
Zarabianie na testowaniu produktów i recenzjach

Testowanie produktów – jak na nim zarobić?

Testowanie produktów jest bardzo popularne wśród osób, które poszukują sposobu na zarabianie przez internet. Zasady takiej współpracy są proste: marka dostarcza testerowi produkty, które on w następnej kolejności testuje oraz recenzuje, na przykład w swoich mediach społecznościowych lub blogu. Testowanie rzeczy jest rodzajem współpracy reklamowej opłacalnej dla obydwu stron: reklamodawca zyskuje swojego rodzaju ambasadora marki, zaś tester – wynagrodzenie.
Czy testy produktów to dobry sposób na zarobek? Należy pamiętać, że samo zostanie testerem nie musi wiązać się z korzyściami w postaci pieniężnej. Nierzadko marki wynagradzają testerów za pomocą kodów zniżkowych, kuponów, gadżetów czy próbek produktów.

Jak zacząć zarabiać na recenzjach?

Co trzeba zrobić, by rozpocząć testowanie produktów w internecie? Najprostszym rozwiązaniem okaże się rejestracja w jednym z serwisów testerskich, których obecnie w sieci jest bardzo wiele. Po założeniu konta tester może wybrać produkty, które później zrecenzuje. Reklamodawca dostarcza je drogą pocztową.
W większości przypadków produkty do testów dostarczane są testerom za darmo – niektóre z nich recenzent może zatrzymać (np. kosmetyki, produkty spożywcze), są jednak i takie, które należy odesłać marce po przeprowadzeniu testu.
Jak już wspomnieliśmy, sposób wynagradzania testerów jest uzależniony od polityki danego serwisu. Przed wyborem tego, w którym się zarejestrujesz, warto więc przeprowadzić dokładny research i sprawdzić, czy firma wypłaca testerom pieniądze, czy może oferuje inne formy wynagrodzenia.

Jak działa marketing afiliacyjny w kontekście testowania produktów?

Warto wiedzieć, że na testowaniu produktów można zarobić więcej, jeśli zdecydujesz się na rozpoczęcie działań w branży afiliacyjnej. Afiliacja to współpraca polegająca na polecaniu produktów konkretnej marki w internecie, najczęściej poprzez umieszczanie linków afiliacyjnych w recenzjach, artykułach, opisach materiałów wideo itp. Marketing afiliacyjny to dobry sposób na dodatkowy zarobek dla wszystkich twórców internetowych, bez względu na zasięgi.
Aby rozpocząć współpracę afiliacyjną, wystarczy przejrzeć najpopularniejsze programy afiliacyjne i wybrać ten, który oferuje produkty dopasowane do profilu twojej wirtualnej działalności. Następie należy zarejestrować się jako wydawca, pobrać niezbędne narzędzia reklamowe (linki afiliacyjne, bannery itp.) oraz zacząć polecać produkty. Partner afiliacyjny otrzyma wynagrodzenie w postaci prowizji za każdy produkt, który został zakupiony za pośrednictwem jego unikalnego linku afiliacyjnego.

Serwisy testerskie a programy partnerskie – różnice

Czym jednak afiliacje różnią się od serwisów testerskich? Przede wszystkim praktycznie we wszystkich programach partnerskich wynagrodzenie przyjmuje wyłącznie formę pieniężną. Reklamodawca wynagradza wydawcę za efekty działań w sieci, oferując mu prowizję od sprzedaży produktów. Jeśli więc od kodów rabatowych czy darmowych próbek produktów wolisz po prostu pieniądze, programy afiliacyjne są dla ciebie.
Od serwisów testerskich programy partnerskie różnią się jeszcze jedną rzeczą: w przypadku afiliacji recenzent musi sam zaopatrzyć się w produkty do testowania. Pozornie może wydawać się to utrudnieniem, jednak w rzeczywistości gwarantuje wydawcy znacznie większą elastyczność. To ty decydujesz, jaki produkt polecasz – jeśli tylko znajduje się on w twoim programie partnerskim, możesz poświęcić mu uwagę. Wybór produktów w sieciach afiliacyjnych jest często znacznie szerszy niż na pojedynczych serwisach testerskich. Przykładem jest nasz Program Partnerski Ceneo, w którym znajdziesz ponad 15 milionów produktów z różnych dziedzin.
Pamiętaj także, że w przypadku współpracy afiliacyjnej nie musisz specjalnie kupować nowego produktu, by go zrecenzować. Być może od jakiegoś czasu jesteś już w posiadamiu sprzętu lub kosmetyku, z którego jesteś zadowolony i o którym chętnie opowiesz? Jeśli tylko należy on do asortymentu twojego reklamodawcy, możesz wykorzystać go do polecenia w ramach programu partnerskiego.

Wybór produktów do testowania

Pamiętaj, że wybierając produkty do testowania, powinieneś kierować się przede wszystkim swoją grupą docelową. Przed doborem programu partnerskiego upewnij się, kim są odbiorcy twoich treści i co ich interesuje. Dopiero ta wiedza powinna skierować cię ku wyborowi produktów do recenzji. Wówczas zyskasz pewność, że treści afiliacyjne będą atrakcyjne dla czytelników lub widzów, a jednocześnie zwiększysz szanse na wysokie prowizje wynikające z zakupów.

Integracja linków afiliacyjnych w recenzjach

Na koniec kilka wskazówek, jak umieszczać linki afiliacyjne w treściach, decydując się na testowanie produktów za pieniądze.
  • Jeśli zajmujesz się pisaniem bloga, umieszczaj linki do produktów w treściach artykułów. Możesz linkować także zdjęcia dodawane do wpisów.
  • Linki afiliacyjne w social mediach możesz umieszczać w swoim biogramie, a także na bannerach.
  • Jeśli prowadzisz kanał na YouTubie, umieszczaj linki do polecanych produktów w opisach filmów z recenzjami.
  • Zdjęcie: Evanto
    Autor: Joanna Plech