Data modyfikacji:

Jak zarabiać na Instagramie? Skuteczne sposoby.

Zarabianie na Instagramie jest kuszącą możliwością, ale nie wystarczy do tego założenie profilu i czekanie aż zacznie przynosić korzyści. Żeby czerpać realne zyski ze swojej obecności w serwisie, trzeba wykazać się zaangażowaniem i wiedzą. Współpraca z markami lub Programami Partnerskimi, sprzedaż zdjęć czy własny sklep – możliwości masz bardzo dużo. Tylko proaktywna postawa doprowadzi cię do wymarzonego sukcesu. Dowiedz się, jak zarabiać na Instagramie, i działaj.
Social media

Od ilu obserwujących na Instagramie można zarabiać pieniądze?

Zakładając profil na Instagramie w celach zarobkowych, z pewnością marzysz o sukcesie, który przyjdzie w okamgnieniu, jednak na pierwsze rezultaty musisz cierpliwie poczekać. Tego, jak zarabiać na Instagramie, można się nauczyć, ale potrzeba na to czasu. Nie da się przewidzieć, jak szybko twoja praca zacznie przynosić pierwsze efekty, ponieważ zależy to od wielu czynników – od tematyki, której dotyczy twój profil, sposobu, w jaki chcesz zarabiać, zaangażowania i wysiłku wkładanego w jego rozwój, a także odrobiny szczęścia.
To, ile zarabia się na Instagramie, nie zależy wyłącznie od liczby obserwujących, istotne jest również ich realne zaangażowanie oraz tematyka, którą się zajmujesz. Niewątpliwie jednak followersi mają ogromne znaczenie dla firm, które chcą nawiązać współpracę. Im więcej osób, do których docierają tworzone przez ciebie treści, tym większa szansa na zakup promowanych produktów i usług.
Od ilu obserwujących (followersów) zarabia się na Instagramie? Liczba obserwatorów nie ma bezpośredniego przełożenia na zarobki. Twój profil musi wyglądać wiarygodnie, a obserwujące cię osoby powinny być aktywne. Krótko mówiąc – bardziej liczy się jakość niż ilość, dlatego nie można wprost odpowiedzieć, ile trzeba mieć obserwujących na Insta, żeby zarabiać. Za mikroinfluencerów uważa się użytkowników posiadających powyżej 1000 obserwatorów, makroinfluencerzy natomiast to osoby obserwowane przez ponad 100 000 followersów.

Jakie są najlepsze sposoby zarabiania na Instagramie?

Instagram służy do rozrywki, ale serwis oferuje wiele możliwości, z których nie każdy zdaje sobie sprawę. Niektórzy mają wątpliwości, czy na Instagramie rzeczywiście się zarabia, nawet jeśli nie jest się celebrytą czy influencerem, a odpowiedź brzmi – tak, serwis może przynieść korzyści każdemu zaangażowanemu użytkownikowi.
Najwięcej mówi się o nawiązywaniu współpracy z markami. Od czasu do czasu głośno jest o znanych użytkownikach, czerpiących wymierne korzyści z promowania produktów i usług. Tak, to skuteczny sposób na to, jak zarabiać na Instagramie, ale oczywiście jest ich więcej. Dużo możesz zyskać, korzystając z Programów Partnerskich, które pozwalają zarabiać przy okazji głównej działalności.
Jeżeli posiadasz własny sklep internetowy, możesz wykorzystać social media do promowania oferowanych produktów. To wygodny sposób na komunikację z potencjalnymi klientami, który może przynieść bardzo konkretne korzyści, jeśli tylko jest właściwie wykorzystywany. A może zajmujesz się fotografią? Na Instagramie możesz z powodzeniem sprzedawać swoje zdjęcia.
Zdajesz sobie sprawę z tego, jakim potężnym narzędziem może być twój profil w serwisie? Możesz wypróbować specjalne aplikacje do zarabiania na Instagramie. Dzięki nim jest spora szansa, że osiągniesz sukces szybciej, jednak pamiętaj, że są one płatne, traktuj je więc jak inwestycję w rozwój.

Współpracuj z Programami Partnerskimi

Programy Partnerskie to jeden z najskuteczniejszych, a zarazem najwygodniejszych sposobów na to, jak zarabiać na Instagramie. Mogą stanowić dodatkowy dochód, który bez większego wysiłku zasili twoje konto.
Jak zacząć zarabiać na Instagramie dzięki Programom Partnerskim? Wystarczy nawiązać kontakt z serwisem, który oferuje taką możliwość. Twoim zadaniem będzie umieszczanie linków afiliacyjnych, w które klikają twoi obserwatorzy. To, na którym etapie zarabiasz, zależy od ustaleń z konkretną firmą, najczęściej jest to prowizja od sprzedaży produktu, ale czasami wystarczy już samo przejście na stronę sklepu. Dodatkowo zazwyczaj możesz liczyć na korzyści wynikające z polecenia Programu Partnerskiego innej osobie, która również się w niego zaangażuje.
Jak widzisz, współpraca z Programami Partnerskimi jest bardzo opłacalna. Wysiłek wkładany w to działanie jest minimalny. Możesz zarabiać nawet wtedy, gdy jeszcze nie masz dużych zasięgów, chociaż oczywiście im więcej aktywnych followersów, tym większa szansa na konkretne zyski. Do nawiązania współpracy warto wybierać firmy oferujące dużą liczbę produktów, dzięki temu z łatwością dopasujesz je do grupy potencjalnie zainteresowanych osób.

Współpracuj z markami i sprzedawaj posty sponsorowane

Jeśli rozwijasz swój profil już dłuższy czas i zyskałeś spore grono zaangażowanych followersów, masz szansę na najbardziej lukratywną formę zarabiania na Instagramie – współpracę z markami. Polega ona na tworzeniu postów lub relacji sponsorowanych, dostosowanych do tematyki profilu. To, ile się zarabia na Instagramie w ten sposób, wygląda bardzo różnie. Współpraca tego typu nie zawsze musi przynosić pieniądze, często są to również darmowe produkty, usługi lub inne korzyści.
obraz
Jeżeli jesteś już osobą rozpoznawalną w danej branży, jest spora szansa, że sponsorzy zgłoszą się do ciebie sami, a ty będziesz mógł negocjować warunki. Jest to oczywiście najwygodniejsza, ale nie jedyna możliwość. Zamiast czekać z założonymi rękami, możesz również samodzielnie działać i szukać sposobów na to, jak zarabiać na Instagramie dzięki wybranym przez siebie markom.
Jak szukać sponsorów? Zastanów się, które marki naprawdę współgrają z twoim wizerunkiem na Insta, co lubisz, co jest dla ciebie ważne i jakie produkty poleciłbyś przyjacielowi czy rodzinie. Dzięki takiemu sposobowi myślenia zyskasz to, co najważniejsze – autentyczność. Autentyczność to coś, czego nie można kupić, a zarazem jest najbardziej cenne dla twoich odbiorców. A jeśli coś jest cenne dla obserwatorów, jest też cenne dla firmy, z którą chcesz współpracować.
Szukając sponsora, przygotuj przekonującą ofertę, pokaż swoje pomysły, zaproponuj coś ciekawego. Być może nie uda ci się wstrzelić w aktualną kampanię reklamową marki (chociaż warto zastanowić się jak to zrobić), ale jest spora szansa, że ktoś odezwie się do ciebie za jakiś czas.

Otwórz sklep na Instagramie

Masz własny sklep internetowy, a profile w social mediach służą ci głównie jako narzędzie do promocji produktów? Wykorzystaj możliwości, jakie oferuje sklep na Instagramie. Żeby to zrobić, musisz posiadać konto firmowe połączone z Facebookiem, na którym masz utworzony katalog produktów. Możesz w ten sposób promować wyłącznie produkty fizyczne, z wykluczeniem towarów niedozwolonych, takich jak między innymi produkty dla dorosłych, alkohol, wyroby tytoniowe, materiały niebezpieczne, suplementy diety, produkty medyczne i leki. Promocja musi również odbywać się zgodnie ze standardami, które można znaleźć w regulaminie Instagrama i Facebooka.
Czy da się zarabiać dzięki sklepowi na Instagramie? Sklep nie umożliwia dokonania transakcji, a jedynie promocję produktów. W praktyce przekłada się to jednak często na realną sprzedaż i dotarcie do dużego grona potencjalnych klientów, dlatego to narzędzie jest cenione przez właścicieli sklepów internetowych.

Zarabiaj na sprzedaży swoich zdjęć

Fotografie i grafiki są bazą całego serwisu, nic więc dziwnego, że jednym ze sposobów na to, jak zarabiać na Instagramie, jest sprzedaż swoich zdjęć. Teoretycznie może to robić każdy, jeśli tylko jego fotografie są wysokiej jakości. Musi tylko umieć ściągnąć na nie uwagę.
Jeśli naprawdę lubisz i umiesz robić zdjęcia, dlaczego nie wykorzystać swojej obecności w serwisie i nie zadać sobie pytania, czy na Instagramie można zarabiać dzięki swoim umiejętnościom. Firmy nieustannie poszukują materiałów wizualnych, to one są w stanie zaciekawić i zatrzymać na chwilę przy reklamie towaru czy usługi. Ta chwila wystarczy, by dokonać zakupu, a przekonująca grafika czy fotografia są jednym ze źródeł kolejnego małego sukcesu.
Kiedy uda ci się ściągnąć uwagę na swoje zdjęcia, masz szansę nie tylko na jednorazową sprzedaż, ale też na nawiązanie długofalowej współpracy i polecenie twoich usług innym osobom. Żeby firmy wiedziały, że jesteś zainteresowany współpracą, musisz odpowiednio otagować i opisać swoje fotografie, najlepiej kierując je do konkretnej branży, która mogłaby być nimi zainteresowana. Brzmi prosto? Rzeczywiście, nie jest to skomplikowane, jednak istnieje pewien haczyk. Niektóre firmy mogą próbować zawłaszczyć twoje zdjęcia, dlatego warto oznaczać je znakiem wodnym ze swoim imieniem i nazwiskiem, nazwą firmy lub nazwą użytkownika.

Sprzedawaj własne usługi marketingowe

W momencie gdy zdobędziesz już duże doświadczenie w prowadzeniu profilu na Instagramie i firmy, wiesz, jak zarabiać dzięki serwisowi, a twoja wiedza przełoży się na bardzo konkretne wyniki, to czas, kiedy możesz się już nimi pochwalić, a następnie wykorzystać do zwiększenia zysków. W jaki sposób? Poprzez sprzedaż własnych usług marketingowych. Kursy i wsparcie w budowaniu marki są nieocenioną pomocą dla początkujących. Dlaczego nie wykorzystać swojej wiedzy i umiejętności, żeby ułatwić innym życie, a przy okazji zwiększyć swoje zarobki?
Wiele osób zastanawia się, czy, jak i ile zarabia się na Instagramie, ale nie każdy ma odwagę zacząć działać. Tymczasem wystarczy mieć dobry plan i zrobić pierwszy krok, a później kolejny, żeby rozwijany profil nabrał rozpędu. Wtedy sukces jest coraz bliżej.
Autor: Natalia Dymarczyk