Data modyfikacji:

Gdzie promować produkty z programów partnerskich?

Chcesz zacząć zarabiać poprzez program partnerski, jednak nie wiesz, jaki kanał promocyjny sprawdzi się najlepiej w twoim przypadku? Mamy dla ciebie garść porad, które ułatwią ci przygotowanie odpowiedniej strategii reklamowej i zwiększą szansę na wysokie prowizje. Sprawdź!
Man using laptop computer on orange background.

Na czym polega zarabianie poprzez programy partnerskie?

Program partnerski to popularny sposób na zarabianie w internecie, z którego korzystają słynni influencerzy, ale coraz częściej i mniej popularni twórcy. Udział w takim programie polega na polecaniu produktów on-line, najczęściej poprzez generowane linki trackingowe, ale i dodatkowe działania. Wydawca programu partnerskiego (a więc osoba polecająca) otrzymuje prowizję za sprzedaż każdego produktu za pośrednictwem unikalnego linku.
Zastanawiasz się, czy zarabianie przez internet w taki sposób jest dla ciebie? Odpowiedź jest twierdząca, jeśli tylko jesteś aktywnym twórcą internetowym – posiadasz własną stronę lub konta w social mediach. Tyle wystarczy, by dołączyć do programu partnerskiego i podreperować swój budżet.
Aby zarabiać w sieci właśnie w ten sposób, znajdź markę, która realizuje program afiliacyjny, zarejestruj się i po prostu zacznij! Udział w programie afiliacyjnym nie wymaga od ciebie konkretnych zasięgów, specjalistycznej wiedzy czy podejmowania ryzyka. To prosta metoda na zdobycie dodatkowych środków, z której może skorzystać każdy aktywny internauta.

Narzędzia marketingu afiliacyjnego

W jaki sposób możesz polecać produkty swojego reklamodawcy i zarabiać na prowizji w marketingu afiliacyjnym? Najczęściej wybierane narzędzia to:

Linki afiliacyjne

Link trackingowy to podstawowy sposób poleceń w marketingu afiliacyjnym. Generowany poprzez system partnerski, jest unikalnym adresem URL stosowanym przez konkretnego wydawcę. Polecając produkty reklamodawcy poprzez link, wydawca uzyskuje prowizję za każdy zakup dokonany przez odbiorców.

Materiały promocyjne

Przeznaczone do umieszczenia na stronie wydawcy, przekierowują odbiorcę do produktów marki. Reklamodawca może dostarczyć wydawcy m.in. bannery reklamowe, materiały wideo i grafiki.

Kody rabatowe

Unikalne kody rabatowe zapewniane przez reklamodawcę to atrakcyjny benefit dla odbiorców twoich materiałów.

Gdzie promować produkty? Znaczenie wyboru odpowiednich kanałów promocji

Kanały promocji stosowane przez wydawcę to jeden z najważniejszych elementów skutecznego marketingu afiliacyjnego. Miejsce, w którym będziesz rekomendować produkty, powinno być dostosowane do profilu twojej internetowej działalności. Warto starannie przeanalizować również to, jakie formy treści najbardziej interesują twoich odbiorców.
Link afiliacyjny w social mediach
W takim razie, gdzie najlepiej sprawdzą się działania afiliacyjne?

Social media

Kanały w social mediach mają ogromne znaczenie w marketingu afiliacyjnym – pozwalają w krótkim czasie dotrzeć do dużych rzeszy odbiorców. Posiadając konto na Facebooku, Instagramie, Twitterze czy YouTubie, możesz realizować recenzje i testy produktów reklamodawcy bądź polecać je w odniesieniu do poruszanych w materiałach tematów. Afiliacja za pośrednictwem social mediów będzie najlepszym rozwiązaniem dla twórców, którzy realizują przede wszystkim materiały wideo.

Blog lub strona WWW

Własna strona WWW to kolejne miejsce, w którym marketing afiliacyjny może być realizowany z powodzeniem – zwłaszcza jeśli pisanie zajmuje lwią część twojej internetowej działalności. Linki czy bannery reklamowe warto umieszczać w treściach tekstów związanych z daną tematyką. W ramach prowadzenia własnej strony WWW warto wysyłać również newsletter zawierający polecenia.

Fora internetowe

Nie masz pewności, czy promocja produktów poprzez stronę lub social media to dobre wyjście dla ciebie? Możesz spróbować afiliacji na grupach dyskusyjnych lub forach. To rozwiązanie stosowane często przez osoby „raczkujące” w programach partnerskich, nieposiadające grupy odbiorców swoich treści.

Promocja produktów na blogu lub stronie internetowej

Jak promować produkty afiliacyjne, jeśli masz własną stronę lub bloga?
  • Dobrym rozwiązaniem okażą się linki afiliacyjne wyeksponowane na stronie głównej twojej witryny. Możesz umieszczać je także w artykułach, których treść nawiązuje do danego produktu.
  • Jeśli masz własną stronę WWW, możesz umieścić na niej także banner twojego reklamodawcy, materiały wideo lub reklamowe grafiki.
  • Linki afiliacyjne warto stosować także w artykułach poradnikowych, recenzjach i tekstach sponsorowanych. Pamiętaj – warto zadbać o techniki pozycjonowania strony!
  • Wykorzystanie mediów społecznościowych

    Kanały w social mediach, takie jak Facebook, Instagram czy YouTube, to przestrzenie, w których linki trackingowe możesz umieszczać na rozmaite sposoby.
  • Odnośniki do produktów mogą pojawić się w formie call to action, w opisie filmu lub w biogramie.
  • W social mediach warto wykorzystywać także inne narzędzia afiliacyjne, takie jak kody rabatowe dla subskrybentów.
  • Marketing e-mailowy w afiliacji

    Jeśli wykorzystujesz mailingi w komunikacji ze swoimi odbiorcami lub realizujesz regularny newsletter, linki afiliacyjne mogą znaleźć się w treści takich wiadomości. Pamiętaj jednak, że podobnie jak w przypadku artykułów tematycznych powinny mieć one ścisły związek z treścią.

    Marketing afiliacyjny na forach dyskusyjnych

    Wiele osób decyduje się dodatkowo na prowadzenie działań marketingowych na różnych forach.
  • Rozmawiając z innymi internautami na grupach lub forach, możesz polecać produkty swojego reklamodawcy, podając swoje linki trackingowe.
  • Odnośnik może znaleźć się również w stopce twojego podpisu.
  • Dobór odpowiednich kanałów promocyjnych jest kluczowy dla skuteczności działań w marketingu afiliacyjnym. Wiesz już, od czego należy uzależnić tę decyzję. Pora dołączyć do programu partnerskiego i rozpocząć!
    Zdjęcie: Evanto
    Autor: Joanna Plech