CPC, CPA, CPD, FF, CPM – czas rozszyfrować akronimy

Dzisiejszy wpis ma za zadanie pokazać i przybliżyć Wam rodzaje rozliczeń, stosowane w Programie Partnerskim Ceneo.pl, ale nie tylko. Z poniższych modeli korzysta także mnóstwo innych podmiotów działających i rozliczających się w sieci. Zapraszamy do zapoznania się z dzisiejszym wpisem, taka wiedza po prostu się przydaje?

Rodzaje rozliczeń stosowanych w sieci

Wśród szerokiej „gamy” stawek wykorzystujemy głównie:

  • CPC (koszt za klik),
  • CPA (koszt za podjętą akcję),
  • CPD (koszt za pobranie),
  • FF (stała opłata),
  • CPM (koszt tysiąca wyświetleń).
  • Jak najlepiej zapamiętać te wszystkie akronimy? Na pewno nie uczcie się ich na pamięć!

    Wszystkie skróty posiadają swoje angielskie odpowiedniki:

  • CPC (ang. Cost Per Click),
  • CPA (ang. Cost Per Action),
  • CPD (ang. Cost Per Download),
  • FF (Flat Fee),
  • CPM (Cost Per Mile).
  • Rozliczenia w praktyce

    Model CPA w przypadku naszej porównywarki oznacza stawkę za przejście do sklepu („IDŹ DO SKLEPU”) lub zakup w sklepie (opcja „KUP TERAZ”). W przypadku innych serwisów, akcją może okazać się zupełnie inne działanie, tj. chociażby zostawienie maila, telefonu etc. Natomiast model CPD jest  liczony w momencie pobrania przez użytkownika np. aplikacji mobilnej. „Flatka” (FF) to stała opłata liczona za określone działania. Zazwyczaj jest ona wyznaczana z góry, podczas wstępnych rozmów z danym Partnerem. Ostatnia stosowana przez nas stawka do rozliczeń z Influencerami to CPM, czyli ustalony wcześniej, stały koszt liczony za tysiąc wyświetleń danej reklamy. Trzy ostatnie rodzaje stawek są stosowane zazwyczaj przy współpracach niestandardowych. Zdarza się też, że stosujemy modele hybrydowe i łączymy np. FF + CPC.

    Jeśli chcecie uzyskać więcej informacji o rozliczeniach funkcjonujących w Internecie i naszym PP, zajrzyjcie do naszego e-booka.

    Miłego Poniedziałku!

    Zespół SEO/SEM